fredag 13 februari 2009

Trevlig helg?

Ja, det som verkade vara en bra och trevlig början på veckans sista arbetsdag visade sig snabbt bli den värsta av dem alla.

Fredagsfrukosten kombinerades med ett stormöte med samtliga filialer på konferenstelfon samt högsta chefen på plats och redan där började det svida lite i maggropen.

Vi fick vet att tio personer ska bort.

Vi vet inte vilka ska bort.

Vi vet inte när de ska bort.

Det enda vi fick veta var att de berörda kommer att bli informerade "någon gång i mars".

Och så hade de höga herrarna mage att önska alla en riktigt trevlig helg.

Som kronan på verket, grädden på moset och det där strået som hotar att bryta kamelens rygg, så har lönen ännu inte kommit in på våra konton trots att vi har lönedag idag.

Tack. Verkligen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen fy... :(
Håller tummarna att det inte är ditt huvud som ryker!
(((kram)))

Myra sa...

gaaah!

Fy vilken sits!

:(

Men hade jag varit chef, och haft lite vett innanför pallet, så hade jag aldrig gjort mig av med en stjärna som du. Så det så!

*håller tummar och tår*

RackarTuss sa...

Näää.....
Åh de som e så långt till mars....
*trevlig helg* - my ass.....
Vikka puckon, en sån sak slänger man inte ur sej på en fredag.
Jag hejjar på dej till max!
Kram!

Malde sa...

Varför blir jag inte förvånad över sättet att meddela övertalighet... :-(

Har själv råkat ut för samma behandling. Hoppas verkligen att du har större tur än vad jag hade.

Malde sa...

Håller alla tummar för dig, vännen min.

Kramar!

Lisa sa...

Näää fan va trist... :(
Håller tummar å tår att du får stanna kvar. Goa kramar L

Jules sa...

Skitarns också. Så trist!
Så där kan de ju inte göra. In med lönen. Helst i förrgår.
Håller tummar och tår för dig.
Kram

Anonym sa...

Vilken pissig stil tycker jag :-( Trevlig helg liksom.