måndag 16 februari 2009

Fortfarande lite nere

Tack för alla era kommentarer till förra inlägget, verkligen.

Lönen trillade så småningom in i fredags eftermiddag, så det var väl bra. Fast den hann i stort sett bara vända på kontot för det var en hel drös med räkningar och sådant som skulle betalas på en gång. Nåväl, det kommer nya pengar både den här veckan och nästa, inklusive ett litet extrajobb som kommer att vara det som gör att vi klarar oss ganska bra den här månaden i alla fall, dyrt tandläkarbesök till trots.

Humöret är fortfarande inte på topp, men jag har i alla fall börjat fundera lite grann för plan B. Man blir inte direkt uppmuntrad av arbetsförmedlingens annonser, finns inte så mycket som jag är kvalificerad för eller intresserad av. Fast om det verkligen kommer till den punkten att jag måste ha ett annat jobb, då tar jag i princip vad som helst som sätter mat på bordet och ger oss tak över huvudet.

Usch, jag har verkligen noll och ingen lust att börja leta annat jobb. Förr har jag bytt jobb som andra människor byter strumpor för att jag blev så fort uttråkad. Mitt nuvarande jobb har jag haft i över två år och känner för första gången att jag har hamnat i en bransch som jag verkligen tycker om och vill vara kvar i. Och nu det här jäkla regnmolnet över huvudet att kanske inte få vara kvar. Jag har aldrig varit i en sådan här situation där jag behöver vara orolig för mitt arbete. Jag har alltid slutat självmant och aldrig fått sparken eller blivit uppsagd på grund av arbetsbrist. Snacka om reality check.

Jag ska inte gräva ner mig totalt, men jag måste få vara putt en liten stund till för att få det ur systemet.

Ha en fin dag allihop!

5 kommentarer:

Myra sa...

Klart du får vara putt ett tag. Det hör väl fasen till!

Jag undrar hur de tänker sig att alla ska jobba vidare och vara engagerade då detta ligger i luften. Inte helt lätt att bara hålla masken och kämpa på...

Hoppas verkligen att det blir som du vill nu!

Jules sa...

Givetvis ska du få vara ledsen och putt ett tag. Det måste man få vara.
Jag håller tummarna för dig.
Bamsekramar

Malde sa...

Bryt ihop och gå vidare - tror att det var något sådant Mark Levengoods mormor sa en gång för länge sedan.

Håller tummarna för att det går bra för dig, att det blir som du vill.

Massor av kramar till dig och Lilltjejen!

Malde sa...

Bryt ihop och gå vidare - tror att det var något sådant Mark Levengoods mormor sa en gång för länge sedan.

Håller tummarna för att det går bra för dig, att det blir som du vill.

Massor av kramar till dig och Lilltjejen!

Asfaltmamman sa...

Tusen tack igen för era fina kommentarer, det värmer. Jag ska ta mig i kragen snart och komma igen. Plan B är som sagt i startgroparna. Inte fasen tänker jag stå där med brallorna nere och inte ha något jobb. OM jag är en av de som ryker. Det vet jag ju inte ännu även fast sannolikheten är ganska överhängande.

Kram på er allihop!