måndag 9 februari 2009

Nu vill jag dissa

Jag vill dissa radioreklam och TV-reklam som gör reklam för saker som är menade för vuxna, men där någon PR-idiot bestämt att det är en bra idé att muta barn med gud vet vad till att ge reklamen en mer legitim touch. Ungarna säger ju saker som de själva inte ens fattar hälften av.

Ett jävligt bra exempel på detta är nummerupplysningen 188100 samt Stockholm Diesel. Don't even get me started on McDonald's och deras "hälsosamma profilering" of late.

Barn utnyttjas på alla möjliga hemska sätt i vårt samhälle som är en miljon gånger värre än att ställa upp i radio- och TV-reklam för allehanda produkter och tjänster. I admit that. Men jag tycker fortfarande att det är fult, riktigt fult.

4 kommentarer:

Jules sa...

Instämmer med dig.
Jag har 'reklamilska'.
Reklamen som stör mig mest är: Smsa kredit. Så vansinngt.
Lyssnar vädligt sällan på radiokanaler med reklam och när det är reklam på tv så passar jag på att gå på toaletten eller gör andra saker, bara för att slippa eländet.

Lisa sa...

Kan inte annat än att instämma med dig hörru. All denna jäkla reklam...det är ju så att man blir galen. Och sen reklam som riktar sig mot barnen...sucksucksuck

McDonald's borde fasen ta bort leksakerna till Happy Meal. Jag är SÅÅÅÅ trött på att kidsen tar Happy meal bara för den där löjliga plastiga leksakens skull.

Jag dissar också precis som du!

Kramis

RackarTuss sa...

Hej!

Nu för tiden (sedan efter jul) har jag en annan aproatch till reklam.... jag undra hur många E-ämnen dom har???

Tillåt mej säga RYYYYS öve löss. Vääk va de går bort. Peppar peppar, än har vi klarat oss.

Ö-kram!

Anonym sa...

Det finns en Alla Hjärtans-utmaning hos mig!
http://ninnibeth.wordpress.com/2009/02/11/alla-hjartans-dag-2/

:)