onsdag 4 februari 2009

Direkt från det Asfaltiska Köket

Fräscha tomater och gurka som båda faktiskt för en gångs skull var väl värda sitt hutlöst dyra kilopris (varför finns det inte något tak på grönsakspriserna?!)


Söt och crunchy storfavorit i det Asfaltiska Hemmet, röd paprika


Krispig isbergssallad till ett verkligt hutlöst dyrt pris (hittade dock, som tur är, en liten rackare som passar ett litet hushåll med liten budget)


Köttfärs av god kvalitet för ovanligt billiga 39,90 kr per kilo tillsammans med Santa Marias tacokrydda samt lite allroundkrydda


Lite vardagslyx med majschips (ostsmak), krejme freijsche och chunky salsa


Och det här är vad Concrete suktade och suckade ljudligt efter och som Asfalten, Lilltjejen och Mormor Asfalt slukade i sig för några timmar sedan:


Kan meddela att smakupplevelsen vida översteg Kycklingwrapen!

5 kommentarer:

The Hanssons sa...

guuuuuud så mumsigt det ser ut!!!!!!jag blev vrålhungrig fast jag åt för bara en timme sedan. Jag är hungrig jämt numera...sen jag slutade röka. fet är jag också till följd av det. men dom som vet säger att man kan inte både sluta röka och börja banta på en gång så jag får ta det i omgångar.
kram och ha en skön kväll

Asfaltmamman sa...

Nika...I so hear ya. När jag slutade röka så fanns det ingen hejd på ätandet. Allt gick ner och då menar jag verkligen allt och gärna i dubbla portioner. Det värsta var att jag precis hade gått ner 30kg, och nu har jag gått upp allting så när som på 4kg. Det suger kamelballe så det ryker om det. Men, och det här är ett viktigt men, precis som du säger och som di lärda ordar om, så kan och ska man inte göra två stora förändringar på en och samma gång. Känner en tjej som var tvungen att genomgå en levertransplantation för några år sedan. Samtliga hennes läkare avrådde henne från att sluta röka i samband med transplantationen. De sade att kroppen helt enkelt inte skulle klara av två så stora saker på en gång. Det är visserligen ett extremt exempel, men principen är densamma. Det är svårare att göra flera omvälvande saker på en gång och för att få bästa resultat är det bättre att ta var sak i sinom tid, sakta men målmedvetet.

Jag vet att du klarar den här pärsen, håll ut bara, segern är blott om hörnet!

Hejakramar från Asfalten

Ulrika sa...

Ja du... vi har trevligt och jag tycker att du borde komma hit och vara med. Helt allvarligt, ta med lillflickan och kom och lek amerikan ett tag. Du kan ju alltid laga mat, det ser hemskt gott ut. Nu vill jag ha MAT bara for det. Tack.

RackarTuss sa...

Men Asfaltis.... *står här och YNKAR* Nu e juh jag hungrig!
GUUUUD va gott!
Kram på dej!

Jules sa...

Åh! Tur det är lunch snart! Dina bilder får mig att bli döhungrig!

Ja men! Så dyrt allt blivit. Suck.