torsdag 29 januari 2009

Fredagsfoto - Musik

Asfalten diggar Outlandish kolossalt mycket; deras sound, attityd, inställning och för att de är en av de bästa liveakterna jag någonsin sett.

Bilden är inte så konstnärlig eller skarp och definitivt inte det perfekta fotot. Däremot förknippar jag det med ett av mina absolut starkaste musikminnen och en av de där få absolut perfekta stunderna som ibland glimmar till.



Klicka HÄR för att ser fler Fredagsfoton på veckans tema.

(För er som är intresserade av att höra Outlandish musik, så finns väldigt många av deras låtar på YouTube. Rekommenderar särskilt Look into my eyes, Walou och Aicha.)

12 kommentarer:

Marie sa...

Jag tycker det är ett jätte bra foto, det belyser en toppupplevelse och det gillar jag :-)

Jules sa...

Jättebra foto och tolkning :)
Nu måste jag youtuba så jag vet vad du lyssnar på.
Jag fastnar lätt i samma gamla skivspår - dvs Winnerbäck och Norah Jones. Det är bra att få tips och vidga sina vyer.
Ha en jättefin helg.
Kram

Pia sa...

Fint foto och säkert en upplevelse!! Gillar deras "Aicha" jättemycket!!! Må gott!

http://somdfastmedg.blogspot.com/2009/01/fredagsfoto.html

Hedwig sa...

Att f� tr�ffa och fotas tillsammans med sina idoler �r ju ett h�rligt minne.
Jag lever p� minnet fr�n kv�llen tidigt 60-tal d� jag serverade kaffe i logen �t Hepstars p� utedansbanan d�rhemma.

Anonym sa...

Bra röster med ett budskap - just my cuppa! :)

Anonym sa...

Nu måste jag ju in på Youtube och lyssna. Det är roligt med ny musik. Ha en skön helg/Boel

Carina sa...

Så kul att jag kunde hjälpa till med picasa, lär man sig så finns det en hel det att pyssla med...
trevlig helg på dig,
Carina

Anonym sa...

Kul tolkning på temat, Det måste vara kul att fotas tillsammans med sina idoler.
Ha en skön fredag// Nettan

Ps Musiken på det senaste. var bra!

Baronessan sa...

"En av de där få absolut perfekta stunderna som ibland glimmar till" - det var riktigt poetiskt sagt och det var en riktigt bra tolkning!

åsa sa...

Fin tolkning. Gillar Aicha, men tror inte jag hört mer, får komma tillbaka till dig senare idag och lyssna.

Ulrica sa...

Det är inte alltid det perfekta fotot som är grejjen utan att det förmedlar något, eller betyder något. Och det gör den här bilden... Snyggt.

Mita sa...

Nu skickade du iväg mig i datorvärlden för en undersökning måste veta vilka Aicha är. Tack för att jag får lära något idag också. Ha en trevlig helg