fredag 30 januari 2009

Fredagsfärgerna denna vecka: Brun och vit

Uppdatering: Har försökt posta kommentar på Fredagsfärger och tala om att mitt bidrag ligger inne, men av någon anledning så går det inte. Hoppas att det är några som hittar hit i alla fall :o)!

I det Asfaltiska hemmet bakas det mycket och ofta, därför associerar jag färgerna brun och vit med...choklad! För inte så länge sedan testade jag ett nytt cheesecake-recept och här är bildbeviset, direkt från det Asfaltiska Köket:



Se Fredagsfärger för fler bidrag på veckans tema.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Påminner mycket om cheesecaken du hade med till bloggträffen sommaren 2007. Jag blir hungrig igen! Mummmmmssss!

Jah Hollis sa...

Oh ja. Det ser inte illa ut alls. :-)

Anette sa...

Japp, jag hittade hit ändå! Vilken härlig blogg! Bidraget till temat var ju perfekt och ser väldigt gott ut. Trevlig helg.

Anonym sa...

Mums....ser så gott ut / ha en bra helg

Anonym sa...

Jag blir så sugen på en bit

Marie sa...

Choklad sa du.............jag kommer och smakar ;-)

Anonym sa...

Mums! vad läcker den ser ut :)

Anonym sa...

Vad smarrigt det ser ut!!Tack för att du hälsade på hos mig! Milla

SysterLilli sa...

Så gott det ser ut. Vill ha en bit nu! ;)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Den ser mumsig ut :))

Ha det gott

Irene

Anonym sa...

Mmmm... cheesecake! Så då blev du en riktig nattuggla inatt... men som du skrev tur att det är lördag idag. Ha en bra dag!

Baronessan sa...

Ooooh, vilken läcker kaka! Jag kunde inte heller kommentera igår. Fick vänta till idag men då gick det bättre.

Anonym sa...

Gud vad det ser gott ut. Tack för kommentaren hos mig

Myra sa...

Men Asfaltis! Hur gott verkar inte det däääär vara då! GE HIT!! :D

*börjar rota i skåpen*

Petra C sa...

Mumsigt det låter! Klart att det ska vara choklad med när det är brunt som är färgen som gäller. Vad tänkte jag på egentligen när jag valde min bild???

https://petrasfoto.blogspot.com

åsa sa...

Jag skulle kunna göra mycket för en smakbit. Den ser otroligt smarrig ut.

RackarTuss sa...

Cheesecake.....
Beama över en bit NU - jag är redo!

Anonym sa...

Var den lika god som den ser ut? *ler*

Lisa sa...

Ser jätteläckert ut :)

Jules sa...

Mums så läcker en ser ut <3
Norpar en liten bit - ty choklad är det godaste jag vet.